o projekcie

Przebudowa wiaduktu w km 51+133,40 nad linia kolejową PKP Staszów - Chmielów.


Planowana przebudowa ma na celu zahamowanie procesów degradacji wielu elementów wiaduktu i zapewnienie odpowiedniej trwałości konstrukcji obiektu.


Projektuje się następujący zakres robót na obiekcie:

  • usunięcie wszystkich warstw nawierzchni wraz z izolacją oraz rozbiórkę kap chodnikowych wraz z krawężnikami betonowymi i gzymsami na przęsłach i przyczółkach,
  • rozbiórkę istniejących barier ochronnych i osłon przeciwpora żeniowych,
  • wykonanie warstwy wyrównawczej na nadbetonie z zaprawy niskoskurczowej,
  • wykonanie gzymsów z elementów prefabrykowanych oraz zabetonowanie kap chodnikowych,
  • montaż krawęż ników kamiennych,
  • wykonanie nawierzchni na jezdni (4 cm asfaltu twardolanego + 4 cm SMA) i na chodnikach nawierzchni żywicznej,
  • wykonanie bitumicznych przekryć dylatacyjnych nad przyczółkami,
  • montaż sztywnych barier ochronnych i nowych osłon przed porażeniem prądem w przęsłach nad torami PKP,
  • wykonanie i montaż elementów odwodnienia (wpusty, sączki, rurociągi zbiorcze, ścieki naskarpowe),
  • naprawy i reprofilacje elementów betonowych oraz zabezpieczenie powierzchniowe betonu,
  • konserwację łożysk stalowych,
  • rozbiórkę istniejących umocnień stożków, skarp i schodów i wykonanie nowych umocnień w postaci płaszcza żelbetowego.

Po przebudowie obiekt będzie zawierał jezdnię o szerokości 7,0 m oraz obustronne chodniki o szerokości 1,5 m każdy.


obecny stan wiaduktu

schematy

Plan zagospodarowania terenu.


wiadukt plan zagospodarowania terenu

Rzut poziomy wiaduktu po przebudowie


wiadukt rzut poziomy wiaduktu po przebudowie